۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی » پیشنهاد سردبیر » خبر
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۱۹
جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود
جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود
مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین:

جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در این استان به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش خبرکده قزوین؛ سید علی‌اکبر موسوی شالی در آستانه هفته ملی کودک در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: کانون دارای بیش از ۵۰ سال سابقه درخشان در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها و ایجاد زمینه انس با کتاب برای کودکان و‌نوجوانان ۴ تا ۱۸ ساله است.

او با اشاره به فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: زمانی که اعضای کانون از سن ۱۸ عبور کنند می توانند در قالب انجمن‌ها به فعالیت بپردازند.

این مسئول ادامه داد: عکاسی، قصه‌گویی، سرود و نمایش از انجمن های فعال استان است که در آن به تولید محتوا پرداخته می شود.

موسوی شالی تصریح کرد: ما۱۶ مرکز ثابت در استان شامل؛ ۳ مرکز در قزوین، ۲ مرکز در تاکستان، یک مرکز در ضیاءآباد، یک مرکز در شریفیه، یک مرکز در  خاکعلی، یک مرکز در الوند و… به همراه پنج مرکز سیار داریم اما در برخی مناطق استان نیز متاسفانه کانون هیچ مرکزی ندارد.

او اضافه کرد: تابستان امسال تابستان شلوغ و فعالی در کانون بود و کارگاه های عمومی و تخصصی خوبی در ۱۶ مرکز استان داشتیم.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به در پیش بودن هفته ملی کودک به برنامه‌های حوزه تحت مدیریت  خود اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت جشن روز ملی کودک با حضور ۷۵۰ دانش‌آموز در مدرسه کابل البرز برگزار می شود.

موسوی بیان کرد: همچنین برگزاری جشنواره قصه‌گویی به مناسبت روز کودک طی روزهای هجدهم تا بیستم مهرماه در استان در دستور کار قرار دارد.

مهدی مردانی، مسئول انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: به‌روزآوری فعالیت ها با توجه به تغییر ذائقه از اهداف دائمی کانون محسوب می‌شود که نمونه آن تغییر گروه سنی مخاطب است.

او اضافه کرد: همچنین گستره فعالیت فرهنگی کانون که پیش از این ۳۲ فعالیت بود، اکنون به ۶۲ مورد رسیده است.

مردانی بیان کرد: در کنار به‌روزآوری، نکته دیگری هم اهمیت دارد و آن اینکه مهمترین عنصر فرهنگیِ حوزه تعلیم، در کنار کتاب، مربی است و از این بُعد نیز عمده مربیان ما پیش از ورود به کانون دارای مهارت تخصصی هستند.

او خاطرنشان کرد: همچنانکه در منزل برای آموزش فرزندان اگر بهترین تجهیزات در اختیار کودک قرار گیرد باز هم جای والدین را نمی گیرد، در کانون نیز تجهیزات بدون وجود مربی متخصص، فاقد اثرگذاری لازم خواهد بود.

مسئول انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجباری نبودن فعالیت‌های کانون و اجباری نبودن حضور در کلاس را از دلایلی عنوان کرد که اقبال کودک به حضور در کانون را بیشتر می کند.

مردانی تصریح کرد: مهمترین مهارت آموزی در کانون مواردی است که بنیاد شخصیت کودک را می سازد و تلاش، خودباوری، اعتماد به نفس و روحیه امید و… از جمله آنهاست.

پایان پیام

میترا بهرامی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*