۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » حوادث
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
۴۰ هکتار از مراتع قزوین طعمه آتش شد
۴۰ هکتار از مراتع قزوین طعمه آتش شد

۴۰ هکتار از مراتع قزوین طعمه آتش شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان قزوین گفت: بر اثر وقوع ۱۵ فقره آتش‌سوزی در مراتع وسیع استان، ۴۰ هکتار مرتع طعمه حریق شد.

به گزارش خبرکده قزوین؛ کیومرث سلیمانی اظهار کرد: آتش‌سوزی در ۴۰ هکتار از مراتع استان در اثر ۱۵ فقره آتش گرفتن مراتع وسیع در نقاط مختلف استان قزوین رخ داده که عوامل مختلفی نیز در آن نقش داشته است.

او افزود: افرادی که به دلایل مختلف طبیعت گردی می‌کنند، در دامان آن و در بین مراتع آتشی روشن می کنند که ناخواسته گسترش آن به آتش سوزی مراتع و نابودی پوشش طبیعی منجر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: چوپانها برای درست کردن غذا و چای در دل طبیعت آتش روشن می کنند و بارها مشاهده شده که این افراد بعد از اتمام کارشان آتش را خاموش نمی کنند و با رهاسازی شعله‌ها در دامن طبیعت،‌ خسارت های فراوانی را باعث می شوند.

بیان کرد: خاموش کردن آتش در مراتع و طبیعت به علت اینکه کیلومترها با اولین مراکز امدادی فاصله دارند، کار بسیار دشوار و هزینه برداری است و حتی در بیشتر مواقع با وجود اقدامات به موقع باز هم شاهد از بین رفتن بخش عظیمی از مراتع هستیم.

او اضافه کرد: آتش‌سوزی یکی از رخدادهای مهم و رایجی است که تاثیرات بسیار پیچیده‌ای مانند تخریب ساختار و تخلخل خاک، کاهش مواد آلی، تبخیر کاتیون‌ها و سایر موارد را منجر می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*