۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی » خبر » صنعت
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
تعرفه خدمات مهندسی نیازمند واقعی‌سازی است
تعرفه خدمات مهندسی نیازمند واقعی‌سازی است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین:

تعرفه خدمات مهندسی نیازمند واقعی‌سازی است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تعرفه خدمات مهندسی را کمتر از میزان واقعی دانست و گفت: این تعرفه نیازمند واقعی‌سازی است.

به گزارش خبرکده قزوین؛ امیر کلهر در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام خبرنگاران اظهار کرد: تعرفه خدمات مهندسی سازمان منطبق بر تعرفه‌های کشوری است که البته این تعرفه کمتر از رقم واقعی است و نیاز به اصلاح دارد.

او همچنین در خصوص طرح مسکن ملی گفت: سامانه طرح ملی مسکن همچنان باز است و متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از آن اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه آمار متقاضی۱۰۰ هزار نفری اولیه، هم‌اکنون به ۱۷هزار نفر متقاضی موثر کاهش یافته است، ادامه داد: اکنون سودجویانی وارد شده‌اند که با ارسال پیامک، مردم را وادار به واریز مبالغی به شماره‌هایی غیر از شماره حساب اصلی نهضت ملی مسکن می‌کنند؛ در حالی که دولت برای دریافت رقم اقساط، چنین شماره‌ای ندارد.

او تصریح کرد: همچنین ۲۳ هزار واحد نیز در استان در نظر گرفته شده است و تا سقف این رقم متقاضی مشکلی برای پذیرش نداریم، زیرا شورای تامین مسکن استان آمادگی تامین واحد به این تعداد را دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خاطرنشان کرد: قیمت مصالح افزایش چشمگیر داشته و متقاضیان برای پرداخت این رقم‌ها به مشکل برخورده‌اند که همین سبب ریزش آمار متقاضیان شده است.

کلهر یادآور شد: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان مجری سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن ملی عمل می‌کند؛ اما مطالبه و دغدغه مردم از جمله رقم اقساط را نیز به نمایندگان و مسئولان بالادستی انتقال می‌دهد.

او تصریح کرد: رقم اقساط ۴۰ میلیون تومانی در فواصل زمانی سه‌ماهه هرچند ممکن است به مردم فشار وارد کند اما وقتی بنا بر تحویل واحدها در مدت مشخص باشد، چاره‌ای نیست.

این مسئول بیان کرد: برای حل این مسئله نیاز به افزایش اعتبار تسهیلات و نیز اختصاص یارانه به مصالح مورد نیاز در احداث واحد‌های مسکونی طرح مسکن ملی است که این موضوع در سطح سیاست‌های کلان کشوری می‌گنجد و در حوزه اختیارات نظام مهندسی نیست؛ اما ما نیز در راستای رسالت اجتماعی خود موضوع را با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌کنیم.

یادآور می‌شود؛ در این نشست که اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در آن حضور داشتند، از تلاش‌های خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/میترا بهرامی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*