۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » پیشنهاد سردبیر » خبر
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۳:۱۸
وجود ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان قزوین
وجود ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان قزوین
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین خبر داد؛

وجود ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان قزوین

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین از وجود ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام در این استان خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه‌ها در صورت تامین اعتبار، پنج سال زمان می‌برد.

به گزارش خبرکده قزوین؛ ابوالفضل یاری در نشست خبری که در سالن جلسات سازان مدیریت و برنامه‌ریزی استان  برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان منشأ و مرکز تولید آمار در استان است و مرجع آمارهای صحیح محسوب می‌شود.

او در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: هم‌اکنون ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام استانی داریم که تکمیل آنها اعتبارات قابل توجهی می طلبد.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر این پروژه‌ها به ترتیب در حوزه راه، آب و عمران شهری است، ادامه داد: تکمیل تمام پروژه‌های نیمه‌تمام استانی حتی در صورت تامین اعتبارات نیز پنج سال زمان می‌برد.

یاری تصریح کرد: سعی کرده ایم تا حد امکان، آن دسته از پروژه هایی را که پیشرفت بیشتری داشته‌اند، در اولویت تکمیل قرار دهیم.

او به نرخ بیکاری استان نیز اشاره و بیان کرد: از نظر نرخ بیکاری در استان با نرخ ۷.۲ در مقابل عدد ۹.۲ نرخ کشوری وضعیت بهتری داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: در حوزه تورم نیز نرخ ما نسبت به کشور ۴۵.۲ در مرداد ۱۴۰۱ است که از این نظر تحت تاثیر شرایط کلی کشور هستیم.

یاری اضافه کرد: یکی دیکر از وظایف تعریف شده برای این سازمان، رشد اقتصادی است که به همه استانها تکلیف شده است.

او ادامه داد: کف حداقل سرمایه‌گذاری تکلیف شده برای استان ۶۱ هزار میلیارد تومان است که انتظار می رود با این سرمایه گذاری رشد ۸ درصدی محقق شود.

این مسئول یادآور شد: انتظار داریم تا این لحظه با ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته، رشد سه تا چهار درصدی صورت گرفته باشد.

یاری گفت: امسال حدود هزار میلیارد تومان اعتبارات استانی داریم و اعتبارات هزینه‌ای استان نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

او بیان کرد: در حوزه اعتبارات هزینه ای با توجه به تعداد کارکنان دستگاه ها و هزینه آنها، تفاوت چندانی با استان‌هایی مثل هرمزگان، بوشهر و … نداریم و نسبت سایر به حقوق در استان نشان می دهد جزو چهار استان کشور از این نظر هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین با اشاره به وجود ۳۴ هزار کارمند در دستگاه های اجرایی استان گفت: حقوق کارمندان ۲۴ دستگاه استان را ما پرداخت می‌کنیم و بقیه آنها مانند آموزش و پرورش، بنیاد شهید و… از محل اعتبارات کشوری پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه دریافتی کارمندان نسبت به ۲۷ استان دیگر بهتر است.

یاری از افزایش حدود ۲۶ درصدی افزایش اعتبارات استان نسبت به سال قبل خبر داد و تصریح کرد: عدد مصوب اعتبارات سفر ریاست جمهوری با ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار، در حد استانهای بزرگ بوده است.

او تکمیل و بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک را از دستاوردهای اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان برشمرد و گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از زمان سفر اخیر تاکنون به استان اختصاص یافته است.

این مسئول پیگیری برای تحقق برنامه هفتم توسعه را از دیگر برنامه‌های حوزه متبوع خود عنوان و بیان کرد: همچنین استان قرار است امسال هفت هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور تامین کند.

یاری همچنین دیگر اقدام سالانه حوزه مدیریتی خود را مورد توجه قرار داد و افزود: به منظور ایجاد فضای سالم رقابتی و افزایش انگیزه کارکنان برای بهبود خدمت‌رسانی در دستگاه‌های اجرایی، تعداد ۱۱۷ دستگاه استان با ۲هزار شاخص، ارزیابی و در نهایت از ۱۷ دستگاه تقدیر شد.

گفتنی است؛ طرح پرسش‌ها و دیدگاه‌های نمایندگان رسانه‌ها و پاسخگویی مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بخش دیگری از این نشست بود.

پایان پیام

میترا بهرامی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*