۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » خبر
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۳:۰۳
  • منبع : ایرنا
پذیرش روزانه ۱۰۰ بی‌خانمان و معتاد در بهزیستی قزوین
پذیرش روزانه ۱۰۰ بی‌خانمان و معتاد در بهزیستی قزوین

پذیرش روزانه ۱۰۰ بی‌خانمان و معتاد در بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین از پذیرش روزانه یک‌صد بی‌خانمان و معتاد در مراکز تحت نظارت این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش خبرکده قزوین؛ علیرضا وارثی با اشاره به پذیرش بدون محدودیت معتادان در تمام مراکز مراقبتی و شلترهای تحت پوشش این اداره‌کل اظهار کرد: در حال حاضر ۲ سرپناه شبانه روزی برای مردان و زنان در قزوین و یک سرپناه برای مردان در شهر الوند وجود دارد.

او، هزینه اقامت روزانه هر فرد مورد پذیرش از سوی این سازمان را ۳۰۰ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: شلتر (سرپناه شبانه) به منظور کاهش آسیب و برای اسکان موقت و شبانه معتادان با رفتارهای پر خطر و بی‌خانمان‌ها راه اندازی شده و از این افراد هزینه‌ای بابت پذیرش آنها در این مراکز دریافت نمی‌شود.

به گفته وارثی، مراکز نگهداری از معتادان و بی خانمان‌ها در طول سال فعال بوده و میزان پذیرش آنها در زمستان ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز افزایش می‌یابد.

این مسئول، فعالیت گرمخانه‌های بهزیستی را از ساعت ۱۸ تا ۸ صبح روز بعد عنوان و تصریح کرد: آغاز خدمات‌دهی برای بانوان در طول روز زودتر آغاز می‌شود و با توجه به بارش برف و سرما این مراکز به صورت شبانه‌روز فعال هستند.

وارثی، جامعه هدف بهزیستی را پذیرش بیماران مصرف کننده موادمخدر و کارتن خواب‌ها دانست و گفت: خدمات مراکز تحت پوشش به افراد بی‌سرپناه، توزیع غذای گرم، وعده صبحانه همراه با غذای گرم، سرپناه، خدمات بهداشتی از جمله استحمام و توزیع بسته‌های بهداشتی به این افراد است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: برای پذیرش این دسته از افراد در مراکز نگهداری نیازی به معرفی نامه نبوده تا جایی که این مراکز جدا از گرمخانه‌های شهرداری به شمار رفته و به عنوان سرپناه شبانه، ویژه معتادان بی‌خانمان استفاده می‌شود.

او اضافه کرد: در صورت کاهش دمای هوا طی روزهای آینده، با هماهنگی‌های صورت گرفته بهزیستی با شهرداری و مسوولان ذیربط، اقامت بیش از حد پذیرش شدگان بی‌خانمان به گرمخانه‌های شهرداری قزوین سپرده خواهد شد.

وارثی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب مراتب را به سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی قزوین جهت اقامت و ساماندهی گزارش دهند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*