۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » سیاسی » فرهنگی
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
بازنشر اخبار از کانال‌های بی‌هویت قابل تعقیب قضایی است
بازنشر اخبار از کانال‌های بی‌هویت قابل تعقیب قضایی است

بازنشر اخبار از کانال‌های بی‌هویت قابل تعقیب قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بازنشر اخبار از کانال‌های بی هویت که موجب تشویش اذهان عمومی، تخریب چهره اشخاص، خدشه دار کردن سلامت و امنیت انتخابات شود، قابل تعقیب قضایی است.

به گزارش خبرکده قزوین؛ محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دومین نشست کارگروه رصد فضای مجازی ویژه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شناسایی کانال‌ها و فعالان این حوزه در زمان انتخابات به صورت روزانه انجام می‌شود و افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند باید دقت لازم را داشته باشند، زیرا بر اساس قانون و در اجرای مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، بازنشر اخبار از کانال‌های بی هویت که موجب تشویش اذهان عمومی، تخریب چهره اشخاص، خدشه دار کردن سلامت و امنیت انتخابات شود، قابل تعقیب قضایی است.

قاسمی افزود: برخی کانال‌های بی هویت در فضای انتخاباتی فعالیت می‌کنند و دست به حمایت از برخی کاندیدا و تخریب چهره برخی دیگر می‌کنند که سمت و سوی این کانال‌ها رصد و بررسی می‌شود و چنانچه جرائمی را مرتکب شوند، کاندیدایی که مورد حمایت این کانال‌ها قرار می‌گیرند باید پاسخگو باشند.

او اضافه کرد: برگزاری انتخابات در هر کشوری بیانگر دموکراسی حاکم بر آن است و ما باید از فضای مجازی به عنوان ابزاری نو برای حضور حداکثری مردم در این مشارکت اجتماعی که بیانگر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، به خوبی استفاده کنیم و این موضوع باید در فضای مجازی نهادینه شود.

قاسمی یادآور شد: دشمن در جنگ نرم علیه نظام از فضای مجازی به عنوان اصلی‌ترین حریه استفاده می‌کند و از این طریق به دنبال ناکارآمد جلوه دادن و خدشه دار کردن خدمات نظام است و ما نیز می‌توانیم از این ظرفیت برای انعکاس واقعیت‌ها و اقدامات انجام شده و در جهت مقابله با دشمن استفاده کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*