۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » خبر
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۰۳
  • نویسنده : مدیر
  • منبع : خبرکده قزوین
آب و فاضلاب شهری و روستایی قزوین یکپارچه می‌شود
آب و فاضلاب شهری و روستایی قزوین یکپارچه می‌شود
مدیرعامل آبفای قزوین:

آب و فاضلاب شهری و روستایی قزوین یکپارچه می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین از یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی پنج استان از جمله قزوین خبر داد.

وبه گزارش خبرکده قزوین؛ داراب بیرانوندی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: موضوع یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی در پنج استان از جمله قزوین در حال انجام است و پس از آن این دو شرکت به اتفاق تبدیل به یک شرکت به نام شرکت آب و فاضلاب استان می‌شود.
او افزود: در استان قزوین سالانه ۸۱ میلیون مترمکعب آب استحصال، انتقال و در سطح ۲۶ شهر استان توزیع می‌شود.
بیرانوندی با بیان اینکه ۸۰۴ روستا در سطح استان داریم که ۶۰۹ مورد بالای ۲۰ خانوار است، ادامه داد: ۴۲۰۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب روستایی داریم که معادل ۲ برابر شبکه شهری است و یک علت زیاد بودن طول آن، پراکندگی روستاهاست.
این مسئول با بیان اینکه ۸۹ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت آب و فاصلاب است، تصریح کرد: روستاهایی که ۷۰ درصد تاسیسات آن نو باشد روستاهای بهره‌مند از آب نامیده می‌شود که رقم آن یعنی متوسط بهره‌مندی از آب، در سطح کشور ۷۵ درصد و در استان ما ۱۰ درصد بالاتر است.
بیرانوندی بیان کرد: ۶۵ درصد شهرها تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند و سه روستای قشلاق، نیکویه و بکندی هم امسال از آن بهره‌مند می‌شود.
او اضافه کرد: سال گذشته ۴۲ کیلومتر اصلاح، بازسازی و اجرای خطوط انتقال در شهرها و ۱۱۸ کیلومتر در سطح روستاها با وجود مشکلاتی مانند گران شدن تجهیزات و استقبال نکردن پیمانکاران صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: ۶۱ حلقه چاه جدید در سطح شهر و روستاهای استان حفر شد و اکنون ۲۵ شهر زیر پوشش سامانه کنترل از راه دور یا تله‌متری هستند که چهار مورد سال گذشته اضافه شد به طوری که فشار شبکه و مخازن، میزان آب و نظایر آن از راه دور بررسی و پایش می‌شود و اگر مشکلی باشد، رفع شود.
بیرانوندی تصریح کرد: ۸۳ میلیارد تومان اعتبار به شرکت ما سال گذشته تخصیص یافت و اکنون ۲۰۰ پروژه فعال در استان داریم که امید است با تخصیص اعتبارات مناسب بتوان آنها را به سرانجام رساند.
او یادآور شد: یکی از معضلات در سطح شهرها و به خصوص روستاها هدررفت آب است که سال گذشته برخورد با انشعابات غیرمجاز سیاست جدی ما بود و پس از شناسایی متخلفان، این عده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.
این مسئول ادامه داد: فاصله قیمت تمام شده با قیمت عرضه زیاد است و این برای ما به عنوان یک شرکت، زیان‌آور خواهد بود و ما را متضرر خواهد کرد.
بیرانوندی بیان کرد: هر مصرف غیرمجاز می‌تواند ۴۰ انشعاب را به چالش بکشاند که در روستاها به ویژه در بحث‌هایی مانند آبیاری شبانه باغ‌ها و محصولات این بیشتر به چشم می‌خورد.
او افزود: هدررفت آب شهری ۱۸ درصد و در روستایی بالای ۳۶ درصد است و جاهایی که مشکل آب داریم، اتفاقا بیشترین هدررفت را هم دارند که نمونه آب بویین‌زهراست؛ پس باید مردم کمبود آب را باور کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: ۶۳ درصد مشترکان شهرهای استان زیر الگو یعنی کمتر از ۱۵ مترمکعب مصرف می‌کنند و ۶۶ درصد شهر قزوین که ۴۶ درصد جمعیت شهری استان را در خود دارد، زیر الگو مصرف دارند.
بیرانوندی گفت: بیشترین مصرف بالای الگو مربوط به شهرستان آوج است که ۵۹ درصد آنان بالای الگو مصرف می‌کنند و در شهر قزوین میزان مصرف آب هر نفر در شبانه‌روز ۱۹۲ لیتر است.
انتهای پیام

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*