۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » پیشنهاد سردبیر » خبر
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
انتقال سهم آب قزوین از سد طالقان به تهران صحت ندارد
انتقال سهم آب قزوین از سد طالقان به تهران صحت ندارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

انتقال سهم آب قزوین از سد طالقان به تهران صحت ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از عدم انتقال سهم آب قزوین از سد طالقان به تهران خبر داد.

به گزارش خبرکده قزوین؛ یداله ملکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اوایل دهه ۴۰ بهره برداری از آب‌های استان منحصر به رودخانه ها، چشمه‌ها و ۸۰۰ رشته قنات بود تا اینکه بر اثر زلزله سال ۴۱ دشتی وسیع و پرنعمت در قزوین شناسایی و با پروژه های متعددی از آن بهره برداری شد.
ملکی افزود: انتقال سهم آب قزوین از سد طالقان به تهران صحت ندارد زیرا این سد از همان دهه ۴۰ به دو منظور شرب تهران و کشاورزی قزوین طراحی شد و از زمان اجرای این طرح در سال ۸۵ تاکنون استان تهران فقط ۱۵۰ میلیون سهم خود را دریافت کرده است.

او به مردم اطمینان داد: تا این لحظه حتی یک قطره از سهم آب قزوین به تهران منتقل نشده و نخواهد شد زیرا ظرفیت تاسیسات احداثی تهران بیش از این مقدار نیست.

ملکی ادامه داد: این موضوع که در استان قزوین آب از یک حوضه آبریز دیگر به حوضه آبریز دشت قزوین منتقل می‌شود سرخرگ حیاتی قزوین است.

ملکی همچنین در خصوص سد نهب تاکستان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در دهه فجر امسال از سد نهب آبگیری کنیم؛ سدی که ۵۰ تا ۶۰ درصد از سیلاب های دو سال اخیر را مهار کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین ادامه داد: طرح سد بالاخانلو با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون فعال است و امیدواریم بتوانیم آن را در سال ۱۴۰۰ افتتاح کنیم.

ملکی با اشاره به دغدغه مردم قزوین در خصوص کیفیت آب شرب استان افزود: در حال حاضر منبع تمام آب شرب قزوین، آب های زیر زمینی است که به همین دلیل با گذشت زمان شاهد کاهش کیفیت و کمیت آب بوده ایم.

او تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در خصوص پروژه تصفیه خانه شهر قزوین که در سال گذشته متوقف شده بود این پروژه اکنون در حال اجراست و امیدواریم ظرف سه سال آینده آماده بهره برداری شود.

ملکی در پایان از ثمربخشی فعالیت های این شرکت در خصوص بستن چاه های غیرمجاز خبر داد و خاطرنشان کرد: بستن چاه های غیرمجاز، بارندگی های خوب و جاری شدن رودخانه ها موجب شده است که برای اولین بار در استان شاهد افزایش سطح آب استان به اندازه ۱۷ سانتی متر نسبت به سال گذشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*